Radość życia / Joy of life

Stałam na przystanku i poranne słońce świeciło mi prosto w oczy. Nie wzięłam ze sobą ciemnych okularów, chyba zrobiłam to specjalnie. Moje wrażenia związane z tym momentem to połączenie oślepienia, niepewności, ale i ekstatycznego dreszczu. Co zobaczę, gdzie się będę znajdować, kiedy wzrok znów się przyzwyczai do światła? Moje serce przepełnia jednak radość z tej chwili. Uśmiech, który nie schodzi z mojej twarzy zaraża innych, otoczenie robi się jakby życzliwsze i też pozwala porazić się porannym słońcem. Nagle myśli odpływają gdzieś w niebyt, właściwie znikają, a na ich miejsce przychodzi doskonałe poczucie chwili. Radość i optymizm przychodzą niepostrzeżenie, i czekają na zasygnalizowanie swej obecności. Życie staje się przyjemne, a marzenia bardziej realistyczne. Możnaby tak trwać w bezruchu i doskonałym szczęściu, ale moment ten jest ulotny, następnym razem będzie mi napewno łatwiej go uchwycić, bo już go znam, a teraz chmura daje wytchnienie, a serce już cieszy się na kolejny poranek z sesją słonecznych promieni.

 

I was standing at the bus stop and the morning sun was shining straight into my eyes. I did not take my sun glasses with me, I thing I did it on purpose. My sensation about this moment is a mixture of dazzle, uncertainty and ecstatic shiver. What will I see, where will I be when my sight addjusts to the light again? My heart is full of pure joy however. The smile that does not vanish passes on other people around me, they become even more friendly? They also let themselves be touched by sunrays. Suddenly my thoughts fly away, they simply dissapear, and instead of them arrives the perfect feeling of presence. Joy and optimism come and show themselves very precisely. Life becomes more delightful and dreams more realistic. I could remain in this quiescence forever but this moment is ephemeral. The next time it will be much easier for me to grasp it, because now I am aware of its presence, and for this moment the cloud gives relief, and my heart is happy prepared for the next sunrays tomorrow.

Skomentuj

