Wspomnienia z wakacji / Holiday memories

Sen tego dnia sam zszedł z powiek. Obudziłam się widząc błękitne niebo i wchodzące do pokoju słońce. Moje myśli zwolniły bieg, były blisko, otulały moją głowę i delikatnie ją czarowały.Po porannej toalcie założyłam na siebie kostium kąpielowy, lnianą, pasiastą bluzkę, spódnicę, i wygodne brązowe sandały. Do torby włożyłam aparat, notes, butelkę wody i zieloną chustę – byłam gotowa do długiego spaceru na plażę.Las przypominał urokliwą krainę spokojności. Szumiące drzewa, polany oblane słonecznymi promieniami ukazywały się ciekawskim spojrzeniom. Między liśćmi dostrzegałam drobne, lepkie i misternie utkane pajęczyny, a pod stopami doskonale zielony mech i mnóstwo koralików z jagód. W mojej głowie powstawały upajające obrazy, które starałam się jak najdokładniej zapamiętać. Gdzieniegdzie, mimo sierpniowej pory, na bardziej odsłoniętych polanach zaczynały fioletowić się wrzosy, za każdym razem miałam ochotę zabrać je ze sobą do domu, i posadzić tuż przed oczami, aby ten widok nigdy się nie skończył.Wędrowanie przez las dobiegło końca, a moim oczom ukazał się cudowny widok morza, a uszom jego spokojny, miarowy szum. To uczucie podniecenia, niecierpliwości i wzruszenia, które towarzyszy mi w chwili, kiedy moim oczom lada chwila ma się ukazać ten wspaniały żywioł, z roku na rok staje się co raz silniejsze.Rozkładam ręcznik, smaruję ciało kremem, zakładam okulary i kładę się na plecy szykując na seans nieba. Defilada osobliwości prężnie przepływa sobie nad moją głową, wprawiając mnie w prawdziwe zadziwienie, nie spodziewałam się, że takie rzeczy mogą w ogóle istnieć. Pozwalam im zmieniać się i przepoczwarzać, a nawet kompletnie zniknąć mi z oczu, czasem za nimi lecę i sama rozpływam się w tej idealnej chwili spokoju i odpoczynku.


That day the dream escaped unexpectedly. I woke up looking at the blue sky and the sun that was entering the room. My thoughts slowed down, were close, were enfolding my head and at the same time were enchanting it. After the morning routine I put my bathing suit, linen striped blouse, skirt, and comfortable brown sandals. I put a bottle of water, camera, notebook and green scarf into my bag – and I was ready for the long walk on the beach.Forest was resembling charming land of tranquility. Rustling trees, clearing doused with sunrays were showing up to curious glances. Between leaves I could spotted tiny, sticky and intricately woven spider webs, and under the feet perfectly green moss and dozens of beads of berries. In my mind were arosing intoxicating images that I tried to remember precisely. Here and there, despite the August aura, on the more exposed clearing heathers started to blossom, every time I was looking at them I wanted to take them home and plant in front of my eyes, so as this mesmerizing view never ended.Hiking through the forest came to an end, and I saw the wonderful view of the sea, and heard calm and steady hum. This feeling of excitement, impatience and melting mood that accompanies me the moment I am just about to see this overwhelming element is becoming stronger each year.I spread my towel, put some sunscreen on my body and sunglasses and I am lying down getting ready for the sky seance. Parade of pecularities is rapidly flowing over my head giving me real amazement. I have never expected that this king of strange things exist at all. I allow them to change and pupate or even completely dissapear from my sight. Sometimes I fly after them and I let myself dissolve in this ideal moment of peace and rest. 

 

Skomentuj

